Αγαπητοί φίλοι του FindUs,

Πρόσφατα ενημερωθήκατε για το νέο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ το οποίο αφορά την επιδότηση της επιχείρησής σας με ένα ποσό που μπορεί να φτάσει μέχρι τα 5000 για την κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος. Η εκδήλωση ενδιαφέροντος από τις επιχειρήσεις ήταν πρωτοφανής και πραγματικά αισθανθήκαμε την ανάγκη να ενημερώσουμε τον κόσμο γύρω από τα θέματα που αφορούν την κατασκευή ενός eShop, είτε αυτό γίνει μέσω επιδότησης είτε με ιδία κεφάλαια.

 

ΑΝΑΦΟΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ

Καταρχάς, πρέπει όλοι να ξέρετε πως αυτό δεν είναι το μοναδικό πρόγραμμα από το ΕΣΠΑ που αφορά την κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος ή ιστοσελίδας. Μάλιστα, βάσει της ενημέρωσης που είχαμε, πρόκειται για ένα πρόγραμμα που θα κλείσει πριν καλά – καλά ανοίξει, κάτι που σημαίνει πως βγήκε για όσες επιχειρήσεις έχουν ήδη κάνει eShop (από το Μάρτιο του 2020 και μετά) και όχι για όσες επιθυμούν να το κάνουν τώρα, ξεκινώντας από το απόλυτο μηδέν.

 

Ας μη γελιόμαστε, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε ένα μήνα, όχι μόνο από την πλευρά του σχεδιασμού - προγραμματισμού (γιατί πολλές εταιρίες έχουν έτοιμα templates και με τη χρήση γνωστών frameworks της αγοράς κατασκευάζουν μέσα σε μία μέρα το eShop σας, άσχετα αν εσείς θα χρειαστεί να χρυσοπληρώσετε αυτή την εργασία σαν να σχεδιάστηκε αποκλειστικά για εσάς και διήρκησε δύο μήνες…), αλλά και από την πλευρά της ενημέρωσής του από την ομάδα των διαχειριστών, δηλαδή από το ίδιο το κατάστημα. Αυτό δείχνει η εμπειρία μας εδώ και χρόνια. Ποτέ, κανένα κατάστημα δεν κατάφερε μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα να ολοκληρώσει την παραμετροποίηση και την ενημέρωση του eShop του, εκτός εάν έχει λιγότερες από δέκα κατηγορίες προϊόντων και παράλληλα λιγότερα από εκατό προϊόντα, χωρίς πολλές ιδιαιτερότητες που να τα χαρακτηρίζουν.

 

Αν θέλετε να αποκτήσετε ένα καινούριο eShop αποκλειστικά και μόνο επειδή τρέχει αυτή η επιδότηση από το ΕΣΠΑ, χωρίς να σας απασχολεί το ίδιο το eShop αλλά μόνο το ποσό της επιδότησης, ίσως προλαβαίνετε. Σίγουρα θα βρεθεί μία εταιρία που θα σας πει πως έχει την ικανότητα να σας κατασκευάσει το προϊόν αλλά δεν θα σας μιλήσει για την ουσία, ότι δηλαδή το εν λόγω προϊόν δεν θα αποτελεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα πάνω στο οποίο θα έχετε τη δυνατότητα να κάνετε όποια μελλοντική παρέμβαση θέλετε, θα είναι ένα αντίγραφο πολλών ακόμα ηλεκτρονικών καταστημάτων (όχι απόλυτα της ίδια εταιρίας) και πολύ πιθανό να μην πληροί όλες τις προδιαγραφές του ΕΣΠΑ, κυρίως στο θέμα της προσβασιμότητας από ΑΜΕΑ, εκεί όπου πρέπει να προγραμματιστεί σε επίπεδο τουλάχιστον ΑΑ. Επίσης, δεν θα μπει κανείς στη διαδικασία να σας ενημερώσει αναφορικά με το support που θα έχετε μετά την αρχική ολοκλήρωση της κατασκευής του eShop, λέγοντάς σας πως οποιαδήποτε εργασία προκύψει στο μέλλον θα κοστολογείται εκείνη την ώρα (πχ για τα γνωστά frameworks θα αναγκάζεστε να αγοράζετε εφαρμογές που κουμπώνουν πάνω στο template σας και μόνο αν αυτές υπάρχουν, αλλιώς ξεχάστε το…) και θα σας αναγκάζει να πληρώσετε πολύ περισσότερα χρήματα από όσα κοστίζει η εφαρμογή, δήθεν για να σας την παραμετροποιήσουν, κάτι που σημαίνει, απλά, να την εγκαταστήσουν, δηλαδή, ούτε μισή ώρα εργασίας.

 

Είναι πολύ σημαντικό να έχετε κοντά σας την όποια εταιρία σχεδιάσει το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Θα τους χρειαστείτε από την πρώτη μέρα και θα τους χρειάζεστε για όσο διάστημα θα είναι ενεργό το eShop σας. Επικοινωνίες τύπου ticket (κάτι σαν αποστολή email) δεν αποτελούν λύση αυτού του προβλήματος. Το eShop είναι ενεργό, αλληλοεπιδρά όλο το 24ωρο με τους υποψήφιους πελάτες σας και εσείς δεν έχετε το χρόνο να περιμένετε πότε θα αποφασίσει η κατασκευάστρια εταιρία να ασχοληθεί με το πρόβλημά σας. Είναι κοινό μυστικό των συνεργατών μας πως πολλοί από αυτούς που έρχονται στο FindUs, κυρίως από την περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας, έχουν απογοητευθεί από το support που είχαν από εταιρίες που βρίσκονται αρκετά χιλιόμετρα μακριά τους και έχουν σχεδιάσει το eShop ή το site τους. Μην αψηφήσετε αυτήν τη συμβουλή! Το eShop σας είναι το δεύτερό σας κατάστημα, για πολλούς δε, το πρώτο…

 

ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ

Θα θέλαμε να κάνουμε ορισμένες διευκρινήσεις αναφορικά με τις ιδιαιτερότητες ενός eShop, διακρίνοντας (από την επικοινωνία που είχατε μαζί μας) πως πολλοί από εσάς δεν γνωρίζετε βασικά στοιχεία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος αλλά και γενικότερα μίας διαδικτυακής πλατφόρμας – εφαρμογής, είτε πρόκειται για website, είτε για ένα Online Application.

 

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ eSHOP;

Αρχικά, θα ήταν καλό να εξετάσουμε τις δυνατότητες που παρέχει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στην επιχείρησή σας, οι οποίες, σε ένα ευρύτερο φάσμα, αφορούν την αύξηση των πωλήσεών σας, απευθυνόμενες σε ένα τεράστιο κοινό (σε ολόκληρη την Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό). Μέσα από το eShop σας, μπορεί ο καθένας να βρει πληροφορίες για όλα τα είδη που εμπορεύεστε, να επιλέξει αυτά που του αρέσουν, να τα τοποθετήσει σε ένα εικονικό καλάθι αγορών και στη συνέχεια να ολοκληρώσει μία παραγγελία έχοντας τη δυνατότητα να σας πληρώσει με οποιονδήποτε τρόπο. Εσείς λαμβάνετε την παραγγελία στο κέντρο διαχείρισης του eShop σας και στη συνέχεια, αφού πακετάρετε τα επιλεγμένα είδη, αποστέλλετε την παραγγελία στον πελάτη.

Ως εδώ όλα καλά, είναι πράγματα που οι περισσότεροι τα γνωρίζετε. Ας πάμε, όμως, και στα πιο ειδικά, αυτά που αφορούν το σχεδιασμό, τις δομές, την προσβασιμότητα, τις επιμέρους δυνατότητες ενός πλήρους και άκρος αποτελεσματικού eShop.

 

ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ

Είναι γεγονός πως πάνω από το 50% των χρηστών του internet χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο ως μέσο πλοήγησης. Από αυτό κάνουν τις περισσότερες αγορές τους, έχοντας μετατρέψει τη συσκευή σε ένα ηλεκτρονικό πορτοφόλι. Τα σύγχρονα eShops πρέπει να δίνουν τη δυνατότητα αγοράς με τη χρήση του κινητού τηλεφώνου, μετατρέποντας τη δομή τους σε ένα πιο φιλικό περιβάλλον για τον πελάτη ώστε να κάνει τις αγορές του με ευκολία. Το ίδιο ισχύει και για τα tablets τα οποία έχουν αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις τους τα τελευταία χρόνια.

 

ΤΑΧΥΤΗΤΑ

Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο που πρέπει να γνωρίζετε για ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό eShop είναι αυτό της ταχύτητας, δηλαδή, του πόσο γρήγορα φορτώνει η κάθε μία σελίδα, προβάλλοντας όλο της το περιεχόμενο. Το ποσοστό αποχώρισης από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την ταχύτητα φόρτωσης των δεδομένων και έχει παρατηρηθεί πως οι περισσότεροι επισκέπτες δεν έχουν την υπομονή να περιμένουν πάνω από 4-5 δευτερόλεπτα, είτε βρίσκονται στην αρχική σελίδα του eShop, είτε σε μία σελίδα με λίστες προϊόντων, είτε σε οποιαδήποτε άλλη σελίδα.

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Επίσης, πολύ σημαντικό (ίσως το σημαντικότερο απ’ όλα) είναι και το θέμα της αποτελεσματικότητας του ηλεκτρονικού καταστήματος σε αναζητήσεις μηχανών αναζήτησης, όπως για παράδειγμα στο Google. Από εκεί θα βρουν το eShop σας όσοι επιθυμούν να αγοράσουν κάποιο ή κάποια προϊόντα τα οποία βρίσκονται στο κατάστημά σας. Πρέπει να δίνεται μεγάλη προσοχή από τους τεχνικούς του eShop στον κατάλληλο προγραμματισμό των δεδομένων της κάθε μίας σελίδας ξεχωριστά ώστε να «αγαπηθεί» από τις μηχανές αναζήτησης και όχι να αποτελέσει μία ακόμα σελίδα που δεν θα τη βρει κανείς ακόμα κι αν φτάσει στη σελίδα 10 των αποτελεσμάτων.

 

ΕΜΦΑΝΙΣΗ & ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Όπως συμβαίνει στα φυσικά καταστήματα, έτσι και στα ηλεκτρονικά, ο πελάτης επιθυμεί να πλοηγηθεί μέσα σε ένα όμορφο περιβάλλον, άνετο στη χρήση, με σωστή ταξινόμηση των προϊόντων στα «ράφια», αλλά και με εργαλεία που θα κάνουν τις αγορές του ακόμα πιο εύκολες, όπως για παράδειγμα κάποια φίλτρα που θα τον οδηγήσουν με ακρίβεια στα προϊόντα που αναζητεί. Οι δομές και οι χρωματισμοί που θα χρησιμοποιηθούν για το σχεδιασμό του eShop πρέπει να είναι κατάλληλες και άκρος φιλικές προς τον πελάτη ώστε να τον διευκολύνουν και όχι να τον ενοχλούν.

 

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Σε όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον το κερδίζουν οι προσφορές. Ένα σύγχρονο eShop θα πρέπει να δίνει τη δυνατότητα στο κατάστημα που εκπροσωπεί να κάνει προσφορές και παράλληλα να ακολουθεί τα δεδομένα της εποχής, επιτρέποντας στους διαχειριστές του να ορίσουν και ειδικούς τύπους προσφορών τις οποίες θα παρουσιάσουν με έναν ξεχωριστό τρόπο στους πελάτες τους, για παράδειγμα προσφορές τύπου BLACK FRIDAY, CRAZY WEEKEND κλπ.

 

ΠΛΗΡΩΜΕΣ

Όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως, οι πελάτες των ηλεκτρονικών καταστημάτων θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν την παραγγελία τους με οποιονδήποτε τρόπο, όπως ακριβώς θα έκαναν αν βρίσκονταν στο φυσικό κατάστημα. Έτσι, ένα eShop πρέπει να τους παρέχει αυτή τη δυνατότητα, δίνοντάς τους όλες τις πιθανές επιλογές πληρωμής (αντικαταβολή, τραπεζική κατάθεση, πληρωμή με κάρτα, PayPal κ.α.).

 

ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ

Το βασικότερο στοιχείο αναφορικά με τις αποστολές των προϊόντων στους πελάτες του eShop είναι αυτό του υπολογισμού του κόστους των μεταφορικών. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα πρέπει να ενημερώνει τους πελάτες του για το τελικό, αυτό, κόστος, χωρίς να χρειάζεται η παραμικρή τηλεφωνική επικοινωνία από τον πελάτη ή από το φυσικό κατάστημα. Πρέπει να μπορεί να ορίσει δωρεάν μεταφορικά πάνω από κάποιο ύψος αγορών (αν το επιθυμεί ο διαχειριστής), όπως και να υπολογίζει το κόστος τους βάσει βάρους ή όγκου του πακέτου αποστολής. Το ποσό αυτό προστίθεται στο συνολικό κόστος πληρωμής πριν την ολοκλήρωση της παραγγελίας.

 

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Η διαχείριση του ηλεκτρονικού καταστήματος πρέπει να γίνεται με εύκολο τρόπο, επιτρέποντας στους διαχειριστές να επεξεργάζονται τα δεδομένα του eShop χωρίς προβλήματα. Το κέντρο διαχείρισης αποτελεί το βασικότερο μέσο λειτουργίας ενός ηλεκτρονικού καταστήματος γιατί πέραν της ευρύτερης διαχείρισης των προϊόντων και των κατηγοριών του eShop, είναι και αυτό που λαμβάνει τις παραγγελίες και φροντίζει για την διεκπεραίωσή τους. Καλό θα ήταν, το διαχειριστικό σας σύστημα να είναι προσβάσιμο και από κινητό τηλέφωνο ώστε να μπορείτε να προβείτε σε ενέργειες από οποιοδήποτε σημείο κι αν βρίσκεστε.

 

ΟΝΟΜΑ & ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ

Το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, όπως και όλες οι ιστοσελίδες, πρέπει να έχει ένα σωστό και εύκολα «πληκτρολογήσιμο»  όνομα για domain. Παράλληλα, πρέπει να φιλοξενείται σε κατάλληλους Servers, είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό, προσφέροντας την απαραίτητη ασφάλεια αλλά και τις απαιτούμενες ταχύτητες φόρτωσης. Ο χώρος που θα χρησιμοποιηθεί από τον Server εξαρτάται από το πλήθος των προϊόντων του κάθε καταστήματος.

 

ΠΡΟΣΟΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ & ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Όλα τα δεδομένα που αποστέλλονται από τους πελάτες προς το κατάστημα πρέπει να είναι κρυπτογραφημένα και προσβάσιμα μόνο μέσω του διαχειριστικού συστήματος του eShop, πληρώντας, κατ’ αυτό τον τρόπο, τις προδιαγραφές του GDPR για τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων. Οποιοσδήποτε κι αν αποκτήσει πρόσβαση στη βάση δεδομένων του ηλεκτρονικού καταστήματος, δεν πρέπει να έχει τη δυνατότητα να αποκρυπτογραφήσει κανένα στοιχείο.

 

ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ

Είναι δεδομένο πως οι τεχνικοί του eShop σας πρέπει να είναι διαθέσιμοι όποια ώρα και στιγμή τους χρειαστείτε, είτε μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, είτε μέσω email. Αν μπορείτε να έχετε και άμεση επαφή μαζί τους, στην έδρα σας ή στην έδρα τους, θα ήταν το ιδανικότερο. Να δώσετε μεγάλη σημασία σε αυτό το θέμα γιατί θα χρειαστείτε πολλές φορές βοήθεια από τους τεχνικούς σας.

 

Αυτά είναι ορισμένα από τα βασικά στοιχεία που πρέπει να γνωρίζει όποιος σκέφτεται να προβεί στην αγορά ενός σύγχρονου και αποτελεσματικού ηλεκτρονικού καταστήματος. Εμείς, σαν FindUs, προσφέρουμε όλες αυτές τις δυνατότητες και πολλές ακόμα, σχεδιάζοντας εδώ και χρόνια ιστοσελίδες και ηλεκτρονικά καταστήματα για πελάτες μας σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο. Υπάρχουν αναφορές από ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων που σχεδιάστηκαν από το FindUs για 250+ ημερήσιες πωλήσεις!

 

Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερες πληροφορίες και για να κλείσουμε ένα ραντεβού ώστε να ενημερωθείτε καλύτερα για όλες τις λεπτομέρειες που αφορούν την κατασκευή του δικού σας ηλεκτρονικού καταστήματος, αποκλειστικά, γιατί όλες οι εφαρμογές που σχεδιάζονται από εμάς είναι «Custom» και δεν χρησιμοποιούν έτοιμα Frameworks της αγοράς τα οποία περιορίζουν σε σημαντικό βαθμό τις δυνατότητες του eShop σας όπως και τις απαιτήσεις σας.

 

Είμαστε στη διάθεσή σας όλο το 24ωρο μέσω email στη διεύθυνση: info@findus.gr

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα μας: https://findus.gr

 

Ευχαριστούμε,
Η ομάδα του FindUs!





Πηγή: FindUs